Το πρόσωπο της εβδομάδας: Αποστόλης Ψαρρός - Ηθοποιός / Σκηνοθέτης

Tο πρόσωπο της εβδομάδας
Το πρόσωπο της εβδομάδας: Αποστόλης Ψαρρός - Ηθοποιός / Σκηνοθέτης
Η επικοινωνία ήταν κάτι, το οποίο πάντα τον ενδιέφερε ιδιαίτερα από τότε που θυμάται τον εαυτό του.

Και στα 18 του χρόνια φυτεύτηκε ξαφνικά ο σπόρος του θεάτρου μ' έναν τυχαίο τρόπο, αφού πήγε σε μια ακρόαση απροετοίμαστος, αλλά απροσδόκητα κατάφερε να κερδίσει υποτροφία.
 
Έτσι αργότερα, όταν μπήκε στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου ο Αποστόλης Ψαρρός γνώριζε ποιος ήταν ο προορισμός του. Επειδή, όμως, για εκείνον το θέατρο δεν είναι μόνο τρόπος επικοινωνίας με το κοινό, αλλά και μια δράση, απολαμβάνει πάντα τη διαδικασία, όπου το γραπτό κείμενο παίρνει προφορικά σε μια σκηνή σάρκα και οστά.

Με το πέρασμα του χρόνου, μάλιστα, προχώρησε και στη σκηνοθεσία, όπως συνέβη την περασμένη σεζόν στον Βασιλιά Ιωάννη, ο οποίος παρουσιάστηκε στο Vault μόλις για δεύτερη φορά στην Ελλάδα. Εκεί εκτός από ηθοποιός (παίζοντας όπως και οι τρεις συμπαίκτες του πολλούς ρόλους), σκηνοθέτης ήταν και παραγωγός, μια διαδικασία βέβαια δύσκολη, που θα ήθελε ν' αποφύγει στο άμεσο μέλλον.
 
Πολυπράγμων γαρ, παράλληλα συνεχίζει να διδάσκει υποκριτική στη φοιτητική ομάδα του Πανεπιστημίου Πειραιά, αναζητώντας και την ευκαιρία να παρουσιάσει τον "Βασιλιά Ιωάννη" και στο εξωτερικό. Ο Αποστόλης μας μίλησε μεταξύ άλλων για το τι ετοιμάζει τη νέα χειμερινή σεζόν, όπου αναμένεται μεταξύ άλλων και το κινηματογραφικό του ντεμπούτο στο "Αιγαίο Sos", που θα προβληθεί στις αίθουσες προς το τέλος του 2018.
 
* Το θέατρο είναι ένας τρόπος επικοινωνίας. Αυτός ο τρόπος υπήρχε μέσα μου, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Ο "σπόρος" του θεάτρου φυτεύτηκε μέσα μου όταν στα 18 μου εντελώς τυχαία βρέθηκα απροετοίμαστος σε μια οντισιόν, και απροσδόκητα κέρδισα μια υποτροφία. Λίγα χρόνια μετά ο σπόρος αυτός άνθισε στο Θέατρο Των Αλλαγών και πήρε την τελική του μορφή όταν πέρασα στο Εθνικό Θέατρο, όπου και άλλαξε η ζωή μου ολοκληρωτικά.

* Σκηνοθετικά άρχισα να βλέπω το θέατρο όταν άρχισα να διδάσκω σε παιδιά όπου και ξεκίνησε να με ενδιαφέρει εκτενέστερα η συγκεκριμένη διαδικασία από την σκοπιά αυτή.

FB_IMG_1505301564763.jpg
 
* Για μένα το θέατρο εκτός από ένας τρόπος επικοινωνίας είναι επίσης και μια δράση. Στα αγγλικά ο ηθοποιός μεταφράζεται ως actor που προέρχεται από το ρήμα act, όπου σημαίνει δρω. Είναι αυτή η μαγική διαδικασία όπου το γραπτό κείμενο και το προφορικά ειπωμένο παίρνει σάρκα και οστά σε μια σκηνή.

* Το παράδοξο της υπόθεσης αυτής, είναι πως οι ηθοποιοί και οι θεατές ενώ γνωρίζουμε πως πρόκειται για ένα κατασκευασμένο ψέμα, στην σκηνή πάνω εντοπίζουμε πιο πολλές αληθινές στιγμές απ' ότι στην πραγματική ζωή. Αυτό ακριβώς το γεγονός είναι που με συναρπάζει και σαν ηθοποιό και σαν σκηνοθέτη.
  
* Κρίση είναι η καθημερινότητα ενός καλλιτέχνη! Και δεν μιλώ για την οικονομική φυσικά. Υποβάλλεται σε κρίση συνεχώς από τον εαυτό του και τους άλλους κι αυτή είναι μια διαδικασία με την οποία οφείλει να συμφιλιωθεί. Διότι μέσα από την κρίση αυτή γεννάται κάτι οργανικά καινούργιο, γεγονός άκρως ωφέλιμο και σημαντικό. Όσο καταξιωμένος και να είναι ένας καλλιτέχνης ποτέ δεν θα είναι κοινής αποδοχής και τη φύση αυτού του πράγματος πρέπει να την αποδεχτεί.
 
12743983_10153570751621859_4963100936880925201_n.jpg
 
* Το θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν δημιουργήθηκε μέσα στην κατοχή. Επομένως σε όλες τις χώρες του κόσμου σε δύσκολες εποχές και ακραίες καταστάσεις, η τέχνη μεγαλούργησε. Πάντα η τέχνη βρίσκει και θα βρίσκει τρόπους να μιλήσει. Είτε η κατάσταση είναι ασφυκτική, είτε όχι. Αυτό που οφείλει να κάνει είναι να απόκτησει ακόμα πιο μεγάλη εξωστρέφεια. Να φτάσει να τους αφορά όλους. Μικρούς και μεγάλους, ανεξαρτητου κοινωνικής τάξης και μόρφωσης. Και αυτό είναι ζήτημα όλων μας. Καλλιτεχνών, δασκάλων, γονέων, της πολιτείας, όλων.
 
* Σχετικά με τον Βασιλιά Ιωάννη του Γουίλιαμ Σαίξπηρ, που παίχθηκε στο Vault, το κοινό αγκάλιασε την προσπάθεια μας αυτή καθώς πήρε παράταση η παράσταση μας. Το έργο παρουσιάστηκε μόλις για δεύτερη φορά στην Ελλάδα αι το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το πολιτικό του υπόβαθρο και τους πολλούς του ρόλους, συνηγόρησαν στο να τολμήσουμε αυτό το υπέροχο και επίκαιρο κείμενο να το επικοινωνήσουμε στον κόσμο. Αγαπήθηκε η παράσταση αυτή από διαφορετικές ηλικίες και κλίμακες κοινού, με αποτέλεσμα η πιθανότητα να ξαναπαιχτει να είναι πιθανή. Για την ώρα ο Βασιλιάς Ιωάννης ξεκουράζεται και είναι σε αναζήτηση παρουσίασης του στο εξωτερικό.
 
vasilias_ioannis_theater_2018_03_001-691x422.jpg
 
* Ηθοποιός σπούδασα και αυτό είναι που αγαπώ πιο πολύ και θα υπηρετώ για πάντα: Να είμαι πάνω στη σκηνή. Η διδασκαλία και η σκηνοθεσία προέκυψαν. Αλλά και αυτές με τη σειρά τους ενισχύουν και εξελίσσουν το κομμάτι του ηθοποιού μέσα μου. Όλο αυτό μαζί είναι μια διαδικασία αλληλένδετη, που προσπαθώ συνεχώς να την πραγματοποιώ με γενναιοδωρία και δοτικότητα.

* Η μεγάλη διαφορά της σκηνοθεσίας με την υποκριτική, είναι ότι σαν σκηνοθέτης μπορείς να δεις το έργο σου στην ολότητά του,πράγμα που σαν ηθοποιός μπορεί να μη συμβεί, καθώς υπηρετείς το έργο κάποιου άλλου. Τώρα όσο αφορά στο ότι ένας ηθοποιός κάνει και την παραγωγή, όπως συνέβη σε μένα σ' αυτήν την περίπτωση δε το συνιστώ καθόλου! Δυστυχώς είναι μια ψυχοφθόρα διαδικασία που δε σου επιτρέπει να έχεις διαύγεια και ψυχραιμία στις επιλογές σου και συχνά σε απορροφά από το θεμιτό τελικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Αν χρειαστεί, θα το ξανακάνω, αλλά ευελπιστώ όχι άμεσα και υπό άλλες συνθήκες.
 
* Την νέα σεζόν στην παιδική σκηνή του Πολυχώρου Πόλις θα παρουσιαστεί σε σκηνοθεσία μου και διασκευή η μικρή γοργόνα του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, η μεγάλη επιτυχία που είχε ο Ηρακλής ο Γενναίος θα ανταμειφθεί με το να παρουσιαστεί για 3η χρονιά στον Πολυχώρο Πόλις. Επίσης θα επαναληφθεί η παράσταση του θεατρικού μου εργαστηρίου Φλωρεντινή Τραγωδία του Όσκαρ Ουάιλντ από την ομάδα Πρactors στο θέατρο Φούρνος, με την θεατρική ομάδα του Πανεπιστημίου Πειραιά θα παρουσιάσουμε τέλη Σεπτεμβρίου ένα παραμύθι στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού. Και μέσα σ όλα αυτά αδημονώ να παίξω μαζί με την Τζούλι Τσόλκα στο La Ronde του Άρθουρ Σνίτσλερ σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά στο θέατρο Αγγέλων Βήμα.
 38647472_10155906443661859_8404790904195383296_n.jpg

* Ήταν η πιο έντονη εμπειρία της ζωής μου τα χρόνια μου στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Συναντήθηκα με σπουδαίες προσωπικότητες που καθόρισαν και επηρέασαν την σκέψη μου πολύ. Σαν εμπειρία ζωής, προφανώς και έγιναν φιλίες ζωής οι οποίες μου λείπουν πολύ γιατί ήταν η οικογένεια μου για τρία χρόνια. Έχω κρατήσει φιλίες ισχυρές που ευελπιστώ να μην τις χάσω στο μέλλον. Τώρα αν συνομωτήσει το σύμπαν και κάνουμε κάτι όλοι μαζί, νομίζω πως θα ναι...η παράσταση του αιώνα!
 
* Στον κινηματογράφο μόλις φέτος έκανα ντεμπούτο στην ταινία Αιγαίο Sos, σε σκηνοθεσία Πιέρρου Ανδρακάκου που θα βγει στις αίθουσες τους επόμενους μήνες. Επίσης είμαι σε συζητήσεις και για μία ακόμη ταινία. Τον κινηματογράφο τον αγαπώ πολύ γιατί είναι κάτι που δεν έχω εμπειρία και είναι μια διαδικασία εντελώς διαφορετική από αυτή του θεάτρου που με αφορά πολύ η δομή και η πραγμάτωση της. 
  timanamoutilene.jpg

* Τηλεοπτικά έχω κάνει ένα μικρό γκεστ στους Βασιλιάδες του Μega, αλλά τα περισσότερα βιώματα τα έχω από την διαδικτυακή σειρά του Netwix "Τη Μάνα ΜουΤη Λενε Γιάννη" σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Θάνου, μια δουλειά όπου έγινε με πολύ μεράκι και αγάπη και προβλήθηκαν τρεις κύκλοι.
  
* Γράφω από πολύ μικρός, αλλά τα γραπτά μου έχουν πιο ποιητική κατεύθυνση και χροιά.

* Τώρα είμαι στη διαδικασία που τα συγκεντρώνω και σκοπεύω να τα εκδώσω.
 
988628_671938119499837_1005341223_n.jpg

* Γυμνάζομαι όσο μπορώ και τρέχω. Ένας σοβαρός τραυματισμός που είχα μες το χειμώνα με φόβισε αρκετά και με κράτησε πίσω και τώρα σιγά-σιγά ανακτώ τις δυνάμεις μου. Παρακολουθώ ανελλιπώς μπάσκετ και παίζω σε κάθε ευκαιρία.
 
* Σχετικά με τον χορό και το τραγούδι είναι στοιχεία που μ' αρέσουν κι  έχουν άμεση σχέση με τις παραστάσεις μου. Προσπαθώ να τα χρησιμοποιώ όσο το δυνατόν περισσότερο καθώς είναι κι αυτά καλλιτεχνικοί τρόποι που έχουν αμεσότητα στο κοινό και ενώνουν τους ανθρώπους. Πάντως σίγουρα σε μια άλλη ζωή θα ήμουν χορευτής ή τραγουδιστής σε μια μπάντα. Ποιος ξέρει τι επιφυλάσσει το μέλλον..!
  
* Από κάθε συνάντηση κάτι αποκομίζει κανείς και είτε αρνητικό είτε θετικό, δε παύει να ναι μια εμπειρία που σ' εκπαιδεύει και κάτι σου αφήνει. Πολλές συνεργασίες θα μου μείνουν αξέχαστες, π.χ. με τον Νίκο Καραθάνο, με την φίλη μου την Ζωή Ξανθοπούλου που με εμπιστεύτηκε όσο κανείς, την Ελεάννα Τσίχλη, τη Μαρία Αιγινήτου. Αλλά πιο πολύ η συνεργασία μου με τον Τσέζαρις Γκραουζίνις ήταν αυτή που μου καθόρισε αρκετά την αισθητική και τον τρόπο σκέψης.
39266699_1815372215213785_6114510404036067328_n.jpg
 
* Στην Αθήνα μ' αρέσουν τα δέντρα, όπου βρίσκονται. Στον Λυκαβηττό, στο Αττικό Άλσος, στο λόφο του Στρέφη, στου Φιλοπάππου, στο Γαλάτσι, στη Νέα Σμύρνη, στο Ίλιον. Είναι μεγάλο προνόμιο ότι ο κάθε Αθηναιος έχει πρόσβαση σε πράσινο. Ωστόσο η άναρχη δόμηση των σπιτιών, όπως και η αγένεια είναι αυτά που με στεναχωρούν περισσότερο και δυστυχώς μοιάζουν αδιόρθωτα.
 
178970_3558230428024_62441356_n.jpg

* Στο All4fun μου αρέσει πως όταν συναντήσω τον Κυριάκο, θα μιλήσουμε πιο πολύ για μπάσκετ παρά για Τέχνη!

Του Κυριάκου Κουρουτσαβούρη, 13/8/2018
 
33598_439719851858_2226156_n.jpg
 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ